vineri, 25 august 2023

Ileana și fotbalul. Episodul 11.

Dacă s-ar fi intonat imnul înainte de meci, azi l-aș fi prins. Ba chiar am ajuns pe stadion la fel de devreme cum ajungea mamaia la gară, când pleca pe undeva cu trenul. De frică să nu-l piardă, făcea în așa fel încât ajungea în gară măcar cu o oră înainte 🙈


Astăzi FC Buzău întâlnește, pe teren propriu, pe FC Bacău, echipă de Liga a III-a, într-un meci de pregătire înaintea începerii stagiunii 2023 - 2024. Nush de ce, termenul de "stagiune" mă duce cu gândul la teatru, nicidecum la fotbal. Sigur, dacă privim dintr-o perspectivă mai largă, este și oleacă de teatru pe teren, mai ales când încep unii și alții să se tăvălească, în speranța apariției unui cartonaș colorat îndreptat spre vreun jucător al echipei adverse sau din dorința de a obține vreo lovitură de pedeapsă.

După remiza cu Tunari, proaspăt promovată în Liga a II-a, FC Buzău își încordează oleacă mușchii (pentru antrenament, desigur) în fața jucătorilor de la FC Bacău.
Minutul 23. Prima pauză de apă. Colegul meu Andrei povestește așa de frumos despre jucătorii de pe teren, că nu mai are gândul meu timp să zburde pe coclauri. Sunt atentă la meci. Ce bine că la Buzău n-am avioane, așa cum erau sâmbătă la Tunari 🤣 Domn' primar, vă rog io să nu ne faceți aeroport la Buzău că-mi distrag avioanele atenția de la meciuri. Puteți să faceți un port, dacă vreți musai să ne faceți ceva cu adevărat deosebit. Că-mi place mult apa. Și-mi plac și rățuștele 😀Mulțumeeesc!



💪 Minutul 25. GOOOL!!! FC Buzău, desigur. Și-a încordat bine mușchii fundașul Dimitrios Patapis și a marcat. N-am văzut golul, de ce să zic că l-am văzut. Eram puțin emoționată că m-a felicitat cineva pentru aceste cronici absolut spectaculoase.
Minutul 33. Ochii mei văd o pasă frumoasă, pe la spate. Oare cum s-o numi schema asta în termeni fotbalistici? Ah, și nu se tăvălește nimeni pe jos. Cred că în amicale se joacă fotbal mai adevărat decât în meciurile din campionat. Totuși, când exersează tăvălitul pe jos?
Minutul 37. Constat că nu e prea multă lume pe stadion. Dar mă bucur să o revăd pe Casandra. Ea habar n-are cine e Ileana, dar Ileana are impresia ca revede o prietenă veche 🫣 Casandra poartă cu mândrie câte un coș cu semințe pe fiecare braț și se plimbă printre spectatori, îmbiindu-i cu bunătățile ei.
Minutul 41. Mă întreb cum naiba reușește un comentator să vorbească așa, fără întrerupere, de unul singur. Știu ca știe că sunt unii care îl ascultă. Dar tot nu înțeleg 🙈
Minutul 45+. E gata prima repriză. Mi-a plăcut. Mai stau și la a doua 😂
La pauză trag cu urechea la ce discută unii și alții în jurul meu. Dacă la fotbal nu mă pricep, măcar să aflu care e părerea specialiștilor. Cică posesia e bună, viteza de joc la fel. Se leagă jocul, ca cum s-ar zice 😀 Hai că-i bine.
Minutul 48. Na belea, că dă Bacăul gol. Îmi strică starea de zen. Da' io tot cu ai noștri țin.
Minutul 51. Se produce o îngrămădeală în careul băcăuanilor. Degeaba. Se fâsâie treaba repede, se mută joaca pe la mijlocul terenului.
Minutul 55. Se mai trage un șut înspre poarta oaspeților, se mai execută un corner, o lovitură liberă, un fault, de-astea. Am înșirat într-o frază cam 90% din cunoștințele mele despre fotbal 😋
💪 Minutul 57. Își încordează mușchii unul pe care cred că îl cheamă Antonio Georgiev și dă gol. 2 - 1 pentru Buzău. Oare pe ăsta de a marcat mama lui îl strigă Toni? 😀
Minutul 63. Bacăul trage în bară cu o precizie uimitoare. Cum naiba reușesc ăștia să lovească bara, când au în fața lor ditamai poarta, nu pricep. Bine, nu pricep eu multe... Abia azi am aflat unde stă ascuns crainicul pe stadion 🫣 Băi, și mereu mi-am pus această întrebare: unde stă crainicul? Ei bine, azi am aflat. Deci nici azi n-am venit degeaba pe stadion 😀
Minutul 67. Am o dilemă: cât a condus Buzăul, pe transmisiunea live se uitau în jur de 200 de suflete. După ce a egalat Bacăul, numărul telespectatorilor (așa s-or numi și dacă se uită pe FB?) a scăzut pe la 120. Explicabil. Îndată ce a preluat conducerea Buzăul, iar s-au făcut în jur de 200. Acum vine dilema: dacă nu se uitau, de unde au știut că a dat Buzăul gol din nou? 🤣 Eu știu că-i orașul mic și că veștile circulă repede, dar chiar așa de repede?
Minutul 73. Aud la comentariu ceva despre "prima scenă a fotbalului românesc". V-am zis eu că fotbalul aduce puțin cu teatrul. Au stagiune, au scenă, au spectatori. Totuși, mie îmi place mai mult la teatru.
Minutul 78. Când să spun că m-am plictisit, zboară o minge după avioanele de la Tunari 😀 Pfff, ce frumos e cerul! Hai că mai e puțin. Și-au cam pierdut interesul jucătorii. Or fi obosit și ei. Plimbă mingea agale, pe la centru. Centrul terenului, nu în Piața Daciei. Aia care e în construcție și acum. Totuși, cred că merită întârzierea. Așteptarea, pardon. Cică o să avem copaci umblători. Sau în ghivece umblătoare 🙄
Minutul 82. Fac vreo câteva poze, să am și eu cu ce să ilustrez și cronica asta. Ăștia plimbă în continuare mingea pe la centrul terenului. Rareori depășesc cercul ăla mare din mijloc.
Minutul 86. Cred că e cam gata și meciul ăsta. Încă unul pe care l-am făcut praf 🤣 Îs curioasă câți ați rezistat până la final. Celor care ați făcut-o, vă mulțumesc! 🙏
Bessos from Buzău!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu