marți, 18 noiembrie 2014

Miorlăielile Ilincăi şi America Latină

Ilinca se miorlăie veşnic din varii motive, mai mult sau mai puţin întemeiate, mai mult sau mai puţin plauzibile. Am ajuns la concluzia că pur şi simplu aşa e ea, aşa funcţionează. Conversaţiile noastre se desfăşoară aproape întotdeauna după acelaşi tipar: ea se miorlăie, eu încerc să-i demonstrez că nu-i dracul aşa de negru. Uneori mai obosesc şi îmi pierd răbdarea şi o mai reped cu explicaţiile, dar de cele mai multe ori îi explic, cu toată răbdarea de care sunt în stare, că nu e chiar ca ea. Azi, pe la al treilea telefon, conversaţia noastră a decurs cam aşa:
- Maaaaaaami, nu vreau să mă duc mâine la şcoală, o să fie cea mai rea şi cea mai bună zi, dar eu nu vreaaaau să mă duc!!!
- De ce, Ilinca? Şi cum adică o să fie cea mai rea şi cea mai bună zi?
- Păi o să fie cea mai rea pentru că mâine trebuie să facem vaccinul. Şi o să fie cea mai bună pentru că mâine terminăm orele la 10:30!!!
(Aici intervine momentul în care îi tot explic ce e cu vaccinurile, de ce le facem, etc.)

Conversaţia continuă pe acelaşi ton miorlăitor pe următoatele teme: nu vrea să-şi facă lecţiile acum pentru că ea vrea să înceapă cu o pauză, nu vrea să mănânce măr şi iaurt la gustare, ea vrea a treia oară pe ziua de azi ciocolată, nu-i convine că mai e o săptămână până vine tati pentru că o săptămână e muult. Cu răbdare, dezbatem toate temele de mai sus. La un moment dat îşi epuizează toate motivele bune de miorlăit. Şi totuşi vrea să se mai vaite niţel. Aşa că îmi spune, din senin:
- Maaaaami, eu nu vreau să ne mutăm în America Latină!!!
- De ce, fată? întreb eu mirată (de parcă am bagajele deja făcute pe hol şi mâine la prima oră plec spre America Latină)
- Pentru că în America Latină copiii sunt trimişi să muncească în mine şi eu nu vreau să muncesc în minăăăă!!!
Deja nu mă mai pot abţine şi încep să râd cu poftă. Printre hohote o liniştesc, totuşi, că nu o sa ne mutăm nici în America Latină şi nu o s-o trimit nici la muncă în mină. Deocamdată. :)))))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu