duminică, 1 martie 2015

Dragă Ilinca, (3)

La mulţi ani de 1 Martie! :)) Ca şi tine, şi eu de-abia aştept să primesc mărţişorul pe care fratele tău nu l-a cumpărat încă pentru niciuna dintre noi! Norocul nostru că merge azi la film cu colegii şi lui şi lângă cinema e şi cortul plin cu mărţisoare pentru fete, aşa că s-ar putea să avem şanse reale să primim azi un mărţişor de la dragul nostru Luca. :)

Cred, însă, că tu ai primit aseară cel mai frumos mărţişor de la el. O scrisoare pe care ţi-a scris-o din inimă şi pe care sper să o păstrezi şi să o reciteşti din când în când.
 Deşi nu i-am cerut voie, am să o transcriu aici (sper să nu se supere):

"Draga mea Ilinca,
Eu te iubesc deoarece tu eşti sora mea, eşti parte din mine, mă încurajezi constant şi chiar dacă nu fac nişte dovezi în a-ţi adresa acest lucru, să ştii că şi eu te iubesc ca pe ochii din cap. Şi chiar dacă ai mici defecte, eu te voi iubi tot timpul.
Cu drag, Luca"

Brusc, mi-am dat seama că eu şi tati am făcut ceva bine în viaţa asta a noastră de părinţi. V-am făcut pe voi aşa cum sunteţi acum, cu suflete bune şi frumoase. Să vă dea Dumnezeu înţelepciunea să rămâneţi aşa unul cu celălalt.

În ultima mea scrisoare către tine te-am rugat să capeţi mai multă încredere în tine. Acum ştiu că ai reuşit. În ultima vreme te-ai maturizat, ai reuşi să înţelegi că poţi. E drept, ai avut un ajutor de nădejde, pe buna şi blânda Raluca. Din păcate eu nu am reuşit să te conving, dar ea a reuşit să te facă să înţelegi că eşti un copil minunat, un copil luminos, care a venit în familia asta cu un scop clar şi precis. Ai înţeles că Luca nu îţi este superior, ai înţeles că oamenii nu sunt proşti şi deştepţi, ci doar diferiţi. Ai înţeles că emoţiile sunt parte din tine şi că trebuie să le înlocuieşti pe cele distructive cu unele constructive. Începi să înţelegi că în orice tristeţe e şi o bucurie, că după orice eşec vine şi un succes. Ai înţeles de ce Luca te tachinează uneori, ai înţeles că o vorbă bună spusă cuiva aduce după sine mai multe vorbe bune. Ştii, Luca ţi-a scris scisoarea asta pentru că i-ai spus cuvintele alea frumoase: că ştii că mami şi tati îl iubesc şi că şi tu îl iubeşti şi că suntem cu toţii mândri de el... Tocmai din cauza acestor cuvinte frumoase pe care i le-ai spus ţi-a scris el scrisoarea asta...

Sunt mândră de tine şi de progresele făcute. Ai început să mergi la volei, aşa cum işi dorea tati, ai început să fii mai concentrată pe ceea ce ai de făcut pentru şcoală aşa cum îşi dorea mami, ai început să citeşti mai mult, ai început să socoteşti mai repede la matematică, ai început să îţi faci mare parte din teme singură, eşti mai organizată, eşti mai sigură pe tine, eşti mai încrezătoare în forţele proprii, te temi de mult mai puţine lucruri, ai început să mergi singură prin oraş, ai renunţat la ţipete atunci când comunici cu fratele tău. Ai reuşit să te desprinzi de mine şi ai rămas să dormi peste noapte la prietena ta Cătălina. Ai putut să patinezi în iarna asta, deşi erai destul de reticentă la a încerca lucruri noi. Aseara chiar mi-ai spus că de-abia aştepţi să mergi la concursuri la şcoală, deşi acum câteva luni îmi mărturiseai că le urăşti. Ai priceput că e important să participi, nu să câştigi. La cei 8 ani ai tăi, poate că tu nu simţi toate aceste progrese, dar eu le văd şi-s tare încântată.

Draga mamii dragă, ai venit în familia asta să ne aduci lumină şi echilibru, zâmbete şi bucurii. Cred că nu întâmplător ai ales să scrii zilele trecute despre culoarea galben ca fiind culoarea ta preferată. Mă uit pe curcubeul emoţiilor pe care l-ai desenat acum două săptămâni şi văd că pentru tine galbenul reprezintă bucurie. Pentru mine şi tati galbenul eşti tu, eşti bucurie şi lumină. Te iubim, te respectăm şi te preţuim!

Cu drag,
mama şi tata

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu