vineri, 25 august 2023

Ileana și fotbalul. Episodul 10. Partea întâi.

Dragii mei cititori fideli (ăia 3 de vă știu eu, dar și ăilalți 5 pe care nu-i cunosc încă), astăzi sunt privilegiată. Am parte de un adevărat regal fotbalistic

😃 Și dacă eu am parte de el, înseamnă că aveți și voi 😉
Prima oprire: un peco pe șoseaua de centură a Bucureștiului, pentru niște urgențe, o cola, o cafea și niște sticksuri.
A doua oprire: Stadionul comunal - Tunari (Ilfov) pentru primul meci ai zilei: CS Tunari - FC Buzău/ Gloria Buzău. Meci de pregătire, la final de cantonament. Sau amical, cum ar zice amatorii. Dar eu nu mai sunt o amatoare. Am ajuns deja la episodul 10 al mult îndrăgitului serial #IleanaSiFotbalul 😂 Încep să deprind un limbaj mai elevat. Până ies la pensie, poate mă angajează vreun ziar central să scriu cronici adevărate.


Evident, am ajuns cam la 30 de minute după începutul partidei. Noroc că nu cântă ăștia imnul la toate meciurile. Nush dacă am pierdut ceva spectaculos, că la stadionul comunal din Tunari nu există tabelă. Dar e frumos gazonul și stau la umbră. Sau o fi tabelă, dar n-o văd eu. Cred că sunt vreo sută de suflete, cu tot cu jucători, staff-ul tehnic și trecătorii care merg pe lângă stadion.
Înțeleg că e al cincilea meci de pregătire înainte de începerea campionatului și că mai urmează unul cu CSM Râmnicu Sărat la finalul lunii. Au câștigat două: cu Abatorul Slobozia 15 - 0 (nu înțeleg dacă scorul ăsta e de la fotbal sau de la handbal sau de la alt sport necunoscut mie 😃🙈), cu Kids Tâmpa 8 - 0, au făcut egal cu CSM Slatina și au mâncat bătaie de la CS Dinamo. Să dea naiba dacă înțeleg eu câte de Dinamo există. Am senzația că e câte un Dinamo pentru fiecare ligă. Cred ca există mulți dinamoviști și de-aia au inventat ăștia mai multe echipe, să ajungă la toți suporterii. Totuși, știe careva să-mi explice de ce sunt atâtea de Dinamo în fotbalul românesc?🤔
Domnii din jurul meu par foarte competenți. Discută despre fundași, știu anul nașterii fiecărui jucător, oftează când zboară mingea pe niște traiectorii dubioase și zic "bravo" când mingea este ascultătoare. Și nu înjură.


Vine pauza. Începe să se audă o muzică dintr-o boxă foarte aproape de neuronul meu somnoros. Caut pe google scorul. Nu găsesc. Cică se afișează la finalul partidei. Întreb pe un domn de lângă mine cât e scorul. Îmi răspunde, zâmbind, oleacă uimit de întrebarea mea, că e 0 - 0. Hai ca n-am pierdut nimic 😃
În loc sa fiu atentă la ceea ce se întâmplă pe teren, eu ma uit după avioane. La propriu. Aeroportul e aproape și le văd cum se pregătesc de aterizare. Fotbaliști văd mai des decât avioane 🙄
Începe repriza a doua. Sunt decisă să fiu atentă la meci. Rezist cam 3 minute și mă trezesc că iar mă uit după avioane 😀 Hai, că a tras unul un șut în minge, că pot să mă uit după ea ca după avioane. A zburat aproape la aceeași altitudine 😂
Un jucător al echipei adverse urcă în tribună. Îl felicită și îl strâng în brațe toți unchii, toate mătușile și toți foștii colegi de grădiniță. Zici că a câștigat cel puțin o cupă europeană, nu că a jucat o repriză dintr-o partidă amicală 😀
Mă uit la mingea asta cum zboară dezordonat, din cap în cap, și îmi aduc aminte de mingea de la UEFA U21. Asta n-are praf magic pe ea, nu-i ascultă deloc pe jucători.
Mai fac o ultimă încercare să fiu atentă la meci. Rezist vreo 7 minute. Remarc și câteva faze frumoase, dar și un șut pe poartă. Adică văd și oleacă de fotbal 🙄 Îmi pierd total interesul când mingea este trimisă din nou după un avion. Oare ajunge până în centru comunei, dacă șutează vreunul mai cu forță în ea?
Se discută în jurul mei despre noul antrenor al Buzăului, Andrei Prepeliță. Stă pe marginea terenului și strigă la jucători. Nu îi ceartă tot timpul, îi și laudă și îi și încurajează. Hai că-i bine 👏 Doamne ajută să scriu la finalul sezonului că a dus Buzăul în Liga I. Sau în Superligă. Am aflat eu că așa se numește liga aia jmecheră, la care aspiră toți. Și la care mă duc și eu pe seară, să văd meciul dintre FCSB și FC Dinamo București 1948. Poate până deseară mă lămurește și pe mine cineva câte de Dinamo există și de ce 😀
M-am plictisit. Mă duc să beau o apă și să mai ronțăi niște sticksuri. Pe drum spre ieșire mă întâlnesc și cu prietenul meu Andrei. Ne pupăm și schimbăm impresii despre meci. Vă pupă fata! Bessos from Tunari! 🙄

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu